Cumartesi, Mayıs 7

GÖÇMEN ANNE Dorothea Lange



1895 Yılında doğdu, Photo-Secession gurubu üyelerinden Clarence White’in yanında yetişti. 1916 yılında San Francisco da bir stüdyo açtı. Büyük buhran yıllarında umutsuz, evsiz barksız insanların fotoğrafları üzerine yoğunlaştı.
“Göçmen Anne” adlı bu fotoğraf ta 1936 yılında çekilmiştir.  Fotoğrafta görünen kadının adı Florence Thomson, evli yedi çocuğu var, bezelye toplayıcısı, işsiz.
Büyük buhran yıllarının simgesi.

Şubat 1960 sayısında Popular Photography dergisine verdiği röportajda Dorothea Lange:  “aç ve çaresiz kadını gördüğümde beni bir mıknatıs gibi kendine çekti. Orada bulunuşumu ve fotoğraf çekme nedenimi ona nasıl açıkladığımı hatırlamıyorum.  Bana hiç soru sormadı. Ona gittikçe yaklaşarak beş fotoğraf çektim. Bana 32 yaşında olduğunu söyledi, çevredeki tarlalarda buldukları ve çocukların öldürdüğü kuşları yiyerek açlıklarını bastırıyorlardı. Yiyecek alabilmek için arabasının lastiklerini bile satmıştı. Fotoğraflarımın ona yardımcı olabileceğini anlamış gibiydi” diyor.  

Hiç yorum yok: