Çarşamba, Eylül 9

BİR ZAMANLAR İSTANBUL 1





(BAŞLARKEN)

 

 

Daha önce de bir yerde yazmıştım, bir projeye veya bir yazıya başlarken günlerce onu kafamın içinde evirir çeviririm. Söz konusu bir yazı ise onu düşüncemde tekrar tekrar yazar bozarım. Hatta bazen yazmaya başladığımda bile onu tekrar değiştirdiğim olur. Bu defa da öyle oldu. Bu projeyi yıllardır düşünüyordum ama eski tabirle “kuvveden fiile” geçirmem oldukça uzun sürdü. 

Benim için devasa sayılacak bir film yığınından bahsediyorum. İstanbul’un artık unutulmaya başlayan zamanları ile ilgili, 1950 yıllarının sonlarından 1980 lere kadar uzanan onbinlerce görsel içinden yapacağım seçkileri sizlerle paylaşmak istiyorum.  

Bakalım altından kalkabilecekmiyim? 

Burada sizlerle paylaşacağım görüntülerin bir bölümünün tam tarihlerini bilemiyorum. En azından şimdilik onları inceleme zahmetine katlanmayacağım. İleride eğer ömrüm vefa ederse (yetmişbeş yaşımdayım) onu bir başka araştırmanın konusu yapmayı düşünüyorum. Bu neden burada paylaşacağım görseller kronolojik bir sıra takip etmeyecek. Hatırlayabildiğim kadar mekanları yerleri ve bildiğim kadarıyla tarihleri konusun da sizleri bilgilendireceğim.

Umarım bu şehrin geçmişine bir nebze de olsa ışık tutabilirim.....




 




Bu serinin ilk fotoğrafları olarak bunları seçtim. Elimdeki en eski fotoğraflar değil ama, fotoğrafta görünen araç 1926 model. Bu nedenle ilk fotoğraf olma hakkını kazandı.
bu tür araç plakaları 1962 yılında kullanılmaya başladığına göre bu fotoğrafın da o yıllarda çekildiğini varsayabiliriz.
Fotoğrafın çekildiği yerse Unkapanı Köprüsü.... 

Hiç yorum yok: