Cuma, Mayıs 6

2. DÜNYA SAVAŞININ BİTTİĞİ GÜN Alfred Eisenstaedt




Tarih 15 Ağustos 1945, New York, Times Square. 2. Dünya Savaşının bittiği ilan edilmiş. 60 milyon kişinin yaşamını yitirdiği 20.Yüzyılın en büyük yıkımı sona eriyor. Bir mutluluk anı.

Fotoğrafın hikayesini Fotoğrafı çeken zamanının en önemli haber dergilerinden LIFE’in fotoğrafçılarından  Alfred Eisenstaedt’den dinleyelim:

Savaşın sona erdiği ilan edildiğinde Times Square’de dolaşırken koşarak karşılaştığı her kıza sarılan bu denizciyi gördüm. Leica fotoğraf makinemle onun önünde koşmaya başladım. Bir taraftan da omuzumun üzerinden onu ve yaptıklarını izliyor ve fotoğraflarını çekiyordum.  Fotoğraflar beni pek te tatmin etmiyordu. Sonra birden bire beyazlar giymiş bir hemşireye sarıldığını gördüm. Geri döndüm ve denizcinin kızı öptüğü an deklanşöre bastım. Eğer hemşire siyahlar giymiş olsaydı ya da beyazlar içindeki hemşireye sarılan beyaz üniformalı bir denizci olsaydı bu fotoğraf oluşmazdı. Dört fotoğraf çekebildim. Her şey birkaç saniye içinde olup bitti.

Hiç yorum yok: