Pazar, Mayıs 22

NAPALM KURBANI VİETNAMLI KIZ Nick Ut



Nick Ut1951 yılında Vietnam’da doğmuş. 16 yaşında, Vietnam savaşında ölen abisi Huynh Thanh My gibi Associated  Press foto muhabiri olarak savaşa katılmış.

Vietnam Savaşı denince aklımıza ilk gelen fotoğraflardan birini çeken Nick Ut fotoğrafın hikayesini şöyle anlatıyor:
 8 Haziran 1972 günü, pek çok fotoğraf çekmiştim ve kasabadan ayrılmak üzereydim. Tam o sırada iki uçak gördüm. Her iki uçak da dörder tane napalm bombası attı. Beş dakika sonra yardım çığlıkları atan insanlar koşmaya, kaçmaya başladılar. Kim beni gördüğü anda, Vietnamca, Bana su verin, yanıyorum, kavruluyorum. diye bağırmaya başladı.
Ona biraz su verdim ve yardım edeceğimi söyledim. Arabama alıp yaklaşık 15 kilometre ötedeki hastaneye götürdüm. Hastane ölen ya da ölmek üzere olan Vietnamlılarla, askerlerle doluydu. Kimse çocuklarla ilgilenmiyordu.
Gazeteci olduğumu söyledim. Kim'in ölmesini istemediğimi haykırdım. Ancak o zaman yardım ettiler.

Fotoğrafın kahramanı olan Kim Phuc o tarinte dokuz yaşında idi tedavi için 14 ay hastanede  kalması gerekti. 1994 yılından bu yana UNESCO iyi niyet elçisidir.

Fotoğraf Nick Ut’a Haber fotoğrafı Dalında Pulitzer Ödülü kazandırdı. 

Hiç yorum yok: